Progressiva krafter kan känna sig lugna

Många har mejlat in till Partikansliet under gårdagen och uttryckt oro över att ett högerspöke som Karin Wanngård skall företräda Partiet – ”hon är lönechef på ett globalt amerikanskt företag, med uppdrag att hålla arbetarnas löner nere. En sådan kan aldrig företräda Partiet” var en kommentar från en gräsrot i mängden. Men även ledande Partikamrater var undrande: Bodström twittrade in till kansliet och frågade ”Sven-Erland, vem f*n är denna Wanngård?”.

Det var det jag befarade när jag i bakgrunden började orkestrera valet av Karin – vänstervridningen är inte tillräcklig för att blidka de traditionellt mycket progressiva ”stadarna” i Partiet.

Jag kan dock lugna alla progressiva krafter. Karin kommer att omvända den urbana medelklassen i SoFO. Redan nu kan jag se hur ett flertal väljare runt Nytorget – på Urban Delis uteservering när värmen kommer – kommer att övertygas om Karins renlärighet. Hon vill exempelvis höja bensinskatten, återinföra förmögenhets- och fastighetsskatten, avskaffa RUT, höja inkomstskatterna, sätta stopp för Förbifart Stockholm och höja trängselavgifterna. Dessutom: Stjärnreportern Andreas Henriksson på Makthavare ringde mig i går och berättade att Karin faktiskt var den enda av de politiker de analyserat i Makthavare.se:s valpejl som föll ut som mer progressiv än jag, Sven-Erland.

Hon vill dessutom sätta stopp för alla skitjobb – ”ungdomarna skall inte acceptera sådana skitjobb, de skall hellre ta ett chefsjobb på ett globalt företag” som Karin betvingande formulerade saken.

Kampen fortsätter!!

En kommentar Lägg till din

Lämna en kommentar