Twitterjublet i topp

Jag har inte ens hunnit få i mig min frukostmachiato, och glädjen, jublet och twittertjattret står redan i topp! Förnedringen och nederlaget är total hos landets ledande borgarvuvuzela.

Kvittensen har kommit. Partiet har gjort rätt som sökt sig till sina rötter. Väljarna efterfrågar inte förnyelse! Medlemmarna efterfrågar inte inflytande och demokratisering! Partiet är nu åter på nivån från valet i höstas, vi är åter största Parti.

Jag måste ge Veronica Palm rätt och en stor kram när jag träffar henne i eftermiddag: Det som fungerar nu misslyckas på lång sikt.

Om nu bara Åsa och Fridolin sköter sitt jobb – att attrahera den undflyende urbana medelklassen – så är valsegern 2014 given. Ja, underförstått att V byter ut Ohly och håller sig kvar i riksdagen.

Kampen fortsätter!!

En kommentar Lägg till din

  1. Jesus Christus skriver:

    Ja, det är en glädjens dag! Också för att det är tydligt att Juholts politik även attraherar och lockar över stackars vilsna Sverigedemokrater! Hallelujah!

Lämna en kommentar