Torsdagsmorgon glimmar

Torsdag morgon – ett lätt snötäcke hade fallit under natten, men när jag går längs Sveavägen mot Partikansliet har det mesta hunnit smälta.

Jag hade en lång, men ganska stillsam och behaglig natt. Jag har gått igenom allt material jag har om ledande Partikamraters SSU-tid – foton, gamla kvitton, mobilvideoupptagningar, inspelade uttalanden, undertecknade manifest, ja till och med en gammal VHS med bilder från ett ställe jag var på med Björn Rosengren en gång.

Nu har jag ordning på alltsammans. Inte för att det har att göra med att VU träffas idag. Jag har fullt förtroende för Juholt, vår Partiordförande!!

Eller i alla fall vår Partiordförande.

Kampen fortsätter!!

6 kommentarer Lägg till din

  1. Jesus Christus skriver:

    Är det äntligen dags nu..? Sven-Erland, vår Partiordförande!!? Helge Ande har satt 100:- på att Juholt sitter kvar – men jag har bett 1000 böner denna morgon att när rökelsen stiger kommer Du att stå där som Partiets Nye Frälsare! Hallelujah!

  2. David H skriver:

    Juholt går stärkt ur detta. Hela hösten och vintern har varit mycket gynnsam, efter varje borgarpresssmäll har han blivit starkare, bätttre.

    Och ingen partiordförande någonsin har haft så starkt stöd! Bara sedan oktober har partiledningen vid upprepade tillfällen gått ut med att de har förtroende för Juholt. Och två VU-möten har sammankallats enbart för att ge partiorförande sitt stöd.

    Så många förtroende-förklaringar fick inte ens Den Store, och han satt som partiordförande i 10 år!

  3. Denize skriver:

    Det låter bra att höra att du har ordning på gamla kvitton och videoband. Oavsett vilka förrädare som tvingas lämna kampen, kan vi känna oss trygga med att Sven-Erland är kvar i den vinnande falangen!

  4. Sven-Eric Forsén skriver:

    Låt snön falla och samlas i drivor. Men då snösmältningen kommer uppe i Hammarstrand, står DEN STORE LEDAREN i vinnarhålet, med ständigt stigande opinionssiffror.

  5. Jag tror ändå att Bodström ligger i vinnarhålet och bara väntar på att sätta in spurten. Dessutom undrar jag hur mycket som dokumenterades av Vilhelminasejouren, var det inte ganska mycket månsken där uppe? Och fast mobiltäckningen är usel kan man ju spela in.

Lämna en kommentar