En hjälpande hand åt alliansen

Kent Persson ringde i morse och beklagade sig:

”Trots att jag hade rekryterat en valledare från Friskis & Svettis till vår  numera legendariska kickoff, så har jag nästan fått intrycket att väljarna inte förstått allvaret i våra ansträngningar”.

Jag svarade att min bedömning är att problemet inte var valledaren – han var så full av energi som man kan önska sig – utan musikvalet. Att försöka triangulera genom att anamma musik från Partiets storhetstid under 70-talet attraherar inte den urbana medelklassen. Det gäller i stället att hitta musik med nyckelord som de moderata gräsrötterna nu kan identifiera sig med. Därför erbjöd jag honom detta alternativa (och modernare) musikval:

Först ut är Avicii med ”Wake me up when it’s all over”. Den är visserligen spelad till leda, men är politiskt mycket relevant. I alla fall för de allianspolitiker som betraktar videon från den moderata kick-off:en. 

Ni som känner igen låten kan börja gunga lite hit och dit nu. En annan självklar låt för de allianspolitiker som går in i valrörelsens slutspurt är Bakermats ”I have a dream”.

En vänstervåg sveper över landet, vilket gör låten Tsunami av Dvbbs det självklara valet vid moderata kick-off:er. Vänstervågen: plötslig, oförklarlig – annat än att man anar att det skett en jordbävning någonstans i valmanskåren. Ni som känner igen känslan kan stirra häpet på er omvärld nu.

Kampen fortsätter – för att Partiet skall få en politisk motståndare som inte nockar sig själv i valrörelsens första rond!!

 

Lämna en kommentar