Se till att få ordning på grabben

Söndag morgon: Anitra ringde mig tidigt i morse: ”Ett ögonblick så kommer Göran, han skall bara äta upp sin räkomelett med bacon först”.

Efter en stund tog Den Store på Torp luren och jag hörde ett överseende suckande. ”Ja du, Sven-Erland, det här kommer inte att bli lätt.”

Jag svarade att inget är lätt och frågade vad han syftade på.

”Grabben är ju så j*vla dålig. Juholt alltså. Du måste få ordning på det här Sven-Erland, annars kommer mitt herrgårdsbygge att framstå som ett modulhus i Upplands-Väsby i jämförelse.”

Jag förstod fortfarande inte vad han pratade om, men han fortsatte: ”Han tar ut hela hyran för den där skitkvarten han har i Västertorp, mer än sex tusen mer än han borde per månad. Om du inte sätter stopp för saken kommer beloppet snart att vara över 100,000 kr”

Jag mejlade direkt Carina Moberg och bad henne ta hand om ärendet.

 

4 kommentarer Lägg till din

  1. Ja du, Sven-Erland, nu börjar verkligheten komma i kapp och förbi bloggen. Börjar det inte bli svårt med satir?

  2. Karin skriver:

    SEV, det här cirkulerar rätt friskt i cyberrymden kan jag säga, och lever sitt egna liv…. Folk är allt bra roliga.

Lämna en kommentar