Un facking believable

Eva Nordmark ringde nyss – rasande: ”Jag har försökt få tag på Utbult. Är det han som formulerat brevet till Obama?”

Jag förstod direkt vad hon syftade på, men såvitt jag vet var det inte Utbult som skrev brevet, även om det hade hans omisskännliga hantering av det engelska språket.

un facking believable

”Vet du inte själv vem som skrivit brevet?” frågade jag. ”Du står ju som undertecknare.”

”Men snälla Sven-Erland, jag läser väl inte allt som går ut i mitt namn” svarade hon irriterat, ”det där måste någon av tjänstemännen på LO ha hittat på, om det inte är Utbult”.

Vi enades dock om att President Obama förmodligen med förtjusning skulle tacka ja till att träffa de tre fackföreningsledarna för att få tips och råd till förnyelsen av den amerikanska arbetsmarknaden. Kanske hinner vi även med en fruktstund i LO-borgen.

15 kommentarer Lägg till din

  1. Pingback: Den sjätte mannen
  2. Anonym skriver:

    Är det verkligen så här det går till i de ”Högre Kretsarna” ?? ”Bevare oss Milde Herre Gud – o.s.v.”

  3. Jesus Christus skriver:

    Jag ser att Högerns lakejer gör sig lustiga på twitter över denna generösa inbjudan. De borde skämmas!

    Obama och resten av världen har mycket att lära av den stolta Arbetarrörelse som byggde upp det överlägsna Socialdemokratiska Lyckorike där alla levde i harmoni och solidaritet, där ingen arbetslöshet fanns och där sjukvården var världens bästa. Allt det har Högern lyckats förstöra på bara 7 år!

    Åh, Herre Gud vad jag ser fram emot 2014, när den Sociala Demokratin återtar sin rättmätiga plats vid Maktens Köttgrytor! Då hoppas jag verkligen att LO och Karl-Petter tar över Utrikesministerämbetet från den blodbesudlade oljebaronen Bildt.

    Jag förutsätter att Obama avbokar Rosenbad och kommer till LO-borgen istället. Allt annat vore en skandal. Amen.

  4. Stefan skriver:

    Är det sant att detta är skickat!? De kan ju inte ens stava till convenience, ngt som vilket rättstavningsprogram som helst skulle rätta till … om de bara klarade av att använda MS Word. Å då har jag inte ens berört att det stilistiskt är nästintill en katastrof. Åh så pinsamt.

  5. cuben skriver:

    De skulle ju föstås också ha sagt ”Presidents” om sig själva, med stort ”P”, så att Obama föstår att de är viktiga, har överseende med felstavningarna och står på samma nivå som honom.

    Dessutom har Skatteverket gjort bort sig igen. Jag vet inte för vilken gång i ordningen. Pinsamt!

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17286124.ab

    1. Jesus Christus skriver:

      Det är ju super-mega-bauta-dumt av Aftonbladet att skriva om Vonkans skatteproblem. Hon vill naturligtvis betala så mycket skatt som möjligt, som alla sant Solidariska och Progressiva människor. Det har bara blivit något misstag, såklart. Skärpning, Afb.

      1. cuben skriver:

        Ja man börjar undra över vad dom sysslar med på Afb nu förtiden! Klart att Vonkan vill betala skatt. Kryssa fel ruta kan ju vem som helst göra. Samma gäller så klart Ylva också. (S) medlemmar bör alltid ha tolkningsföreträde. Vissa är ju mer jämlika än andra.

  6. Peter Adler skriver:

    Det har klagats mycket på engelskan. Nåvars, så farlig var den inte. Denna halvengelska språknörd har sett mycket värre svengelska. Tror inte att Obama(s stab) studsar till så värst för de små språkfelen.

  7. skogsfrun skriver:

    Är det borgarregeringen som sett till att den svenska skolan inte ger erforderliga kunskaper i engelska och utländsk etikett så att barnen efter genomgången utbildning kan föra sig och konversera med utländska statsöverhuvuden? I högerns Sverige kanske det är föräldrarna som ska stå för den delen? Det måste vi ändra på 2014!

  8. skogsfrun skriver:

    PS: Att radera klass-skillnaderna måste åter bli skolans uppgift.

  9. Jesus Christus skriver:

    Nu är klockan tjugo över midnatt. Har Obama svarat ännu, eller?

    1. cuben skriver:

      Var god dröj!

  10. Anders skriver:

    Du skogsfrun, en klasslös skola trodde jag inte fanns på kartan. Nio årskurser borde väl ändå vara en rimlig skiktning av det progressiva svenska samhället. 😉

Lämna en kommentar